Home     Contact     Wegbeschrijving

nodigt uit
Bob Boonsingers

Kerstaffiche_2006

Foto's van net voor het concert

Foto's van tijdens het concert

Uit "KERK en LEVEN", 20 december 2006
Tekst: Koen.

SCHITTEREND
was het kerstconcert

Zaterdag 9 december was het genieten van een schitterend kerstconcert van het Sint-Annakoor. Het koor had voor de editie van dit jaar de Bob Boonsingers uitgenodigd. Afwezigen hadden absoluut ongelijk!
In een heel mooi decor opende het Sint-Annakoor het concert met een variatie van eerder klassieke maar heel mooie liederen. Weken werd naar dit concert toegeleefd. Het koor, onder de kundige vleugels van Myriam Baert met aan het orgel Tine Van Beylen, leverde een perfect resultaat, een streling voor het oor (en oog). Opvallend was ook de aanwezigheid van Eckhard Budrowitz (die ook op de kerstmarkt was).
Kaarsen en kandelaars werden ontstoken door de Bob Boonsingers. Deze brachten totaal andere muziek aangevuurd door een jonge dirigente. Kerstliederen uit alle landen en periodes, soms heel ingetogen dan weer uitbundig, meestal in bewerking van J. Haspeslagh. Wat zeker bijbleef was het lied 'Kerstmis is dien dag dat ze niet schieten' van Wannes Van de Velde. Tussen het zingen door werden fragmenten uit het 'kerstverhaal in een modern kleedje' voorgelezen.
Beide koren kregen verdiend een warm applaus.
't Was een avond om van te genieten!