Home     Contact     Wegbeschrijving

Kerstconcert

Zaterdag 1 december 2007

Sint-Annakoor o.l.v. Myriam Baert
nodigt uit op zijn kerstconcert
met als gast
Will Ferdy

Kerstaffiche_2007

Kerstconcert 01-12-2007 in het fotoalbum

Programma

Ons jaarlijks kerstconcert, misschien al wat vroeg op deze 1 december, wordt een heel gevarieerd concert, met voor elke wat wils!

Aangezien 2007 het 300ste sterftejaar van D. Buxtehude is, is dit jaar uitgeroepen tot "Buxtehudejaar", daarom mocht ook hij niet ontbreken op ons programma. Het concert zal dan ook beginnen met een kleine adventscantate van deze gevierde componist.

Verder mag het publiek  kerstmuziek verwachten van A. Hammerschmidt, L. Cherubini, A. Bruckner, J.M. Haydn (jongere broer van Michael), J. Schnabeln en C. Saint-Saëns.

Maar ook Negrospirituals en eenvoudige Carols zullen niet ontbreken op het programma.

Als speciale gast hebben we dit jaar niemand minder dan Will Ferdy uitgenodigd, die onlangs nog zijn 80ste verjaardag vierde en in de bloemetjes werd gezet op het Antwerpse stadhuis.
We zijn dan ook erg verheugd met de medewerking van Will Ferdy, een man die door en door gedreven is door zijn vak, bijzonder jong van hart. Hij zal ons aangenaam verrassen met de mooiste kerstliederen uit zijn repertoire.

Verder verlenen ook nog hun medewerking:

Violisten: Karin Gutsche en (dochter) Maja Verstraeten, beide van Sint-Anneke zelf!
Organiste:Hera Wyckers.
Mezzosopraan: Hermien Heres.

Het geheel en in het bijzonder het Sint-Annakoor, zal onder leiding staan van Myriam Baert.

We wensen het publiek alvast een aangename en rijkgevulde muzikale avond toe !

Meer info over Will Ferdy vind je op zijn website