Home     Contact     Wegbeschrijving

Kerstconcert

Zaterdag 6 december 2008

Sint-Annakoor o.l.v. Myriam Baert
nodigt uit op zijn kerstconcert
met als gast
Kammerorchester
Muzikschule J.S. Bach Leipzig
o.l.v. Sven Schreiber

Kerstaffiche_2008

Kerstconcert 06-12-2008 in het fotoalbum

Programma

We zijn verheugd u opnieuw een kerstconcert te kunnen aanbieden, met medewerking van het Kammerorchester Muzikschule J.S. Bach Leipzig o.l.v. Sven Schreiber

De jarenlange vriendschap tussen Sven Schreiber en onze voormalige dirigent Ecki Budrowitz zorgde er al voor dat dit orkes reeds twee maal te gast was, om samen met het Sint-Annakoor te musiceren.

Het was dan ook hun grote wens om, als postuum eerbetoon naar Ecki toe, hier nogmaals te gast te zijn! Deze wens gaat ten volle in vervulling op 6 december 2008

Er zal die avond werk worden gebracht van Saint-Saëns, J.S. Bach, Vivaldi, Schnabel, ... Ook wordt er een kleine kerstcantate van Michael Haydn uitgevoerd, voor koor, sopraansolo en orkest. Daarnaast zullen ook traditionele kerstliederen niet ontbreken.

Kortom, het wordt een heel gevarieerd programma, waarin dit enthousiast jeugdorkest en het Sint-Annakoor mekaar aanvullen.

Kammerorchester: wie zijn ze?

Wie zijn nu juist de jongeren van het Kammerorchester der Musikschule J.S. Bach uit Leipzig?

Deze jongeren, jongens en meisjes van 14 tot 25 jaar, bespelen allen een strijkinstrument: een viool of een altviool, een cello of een contrabas.

Zij volgen lessen in hun discipline en ook lessen in samenspel. Uit deze klas is dit orkest ontstaan. Het is eigenlijk de rechtstreekse voorbereiding op het symfonieorkest.

De muziek die zij studeren, is de gewone muziekliteratuur van barok tot hedendaagse muziek. Zij geven concerten in Leipzig en omgeving. Soms gaan ze ook op concertreis, zoals nu dit weekend het geval is. Wij leerden hen kennen,via onze vorige dirigent de heer Eckhard Budrowitz, en zijn hem daarvoor eeuwig dankbaar.

Eerdere optredens